2

Admitere ASE

Posted by Quedy on 7/16/2009 in ,
Iata ca mai este foarte putin si se termina examenele pentru absolventii de liceu, cireasa de pe tort fiind admiterea la facultate. Fiind pasionat de economie, am ales sa dau la ASE Bucuresti, considerata ca fiind cea mai buna facultate de stiinte economice din tara (in niciun caz nu se compara cu facultatea de stiinte economice din Constanta, oricum). Si alegand sa dau la ASE, am ales si unul dintre cele mai dificile examene de admitere din tara. Si nu spun ca este un lucru rau, pentru ca numai printr-un examen corect si echidistant poti atrage studenti de calitate, care sa continue traditia universitatii in viitor. Pe masura ce alte universitati din tara renunta incetul cu incetul la examenul de admitere, in favoarea concursului de dosare (complet irelevant, mai ales in contextul fraudarii grosolane a bacalaureatului), ASE-ul vad ca se mentine pe pozitii. Si e si normal, avand in vedere numarul mare de candidati din toata tara.

Pentru cei care nu sunt in tema cu examenul de admitere in ASE, se sustin 2 probe, una la economie si alta la matematica, punctajul maxim fiind de 70 de puncte. Celelalte 30 de puncte provin din rezultatele candidatului la bac (20 p) si din cei 4 ani de liceu (10 p). La economie ar trebui sa fie destul de simplu pentru un copil care a invatat ca lumea materia si a rezolvat o data sau de doua ori cartea cu grilele. In orice caz, este mult mai usor decat la bac. La matematica insa este o cu totul alta problema, gradul de dificultate fiind mult peste cel de bacalaureat (iar daca in liceu ai fost la M2, cum e si cazul meu, e si mai rau). Majoritatea merg pe ideea rezolvarii integrale a grilelor de economie, si incercarea de a rezolva cate ceva la mate, restul fiind puse la nimereala (sau dupa regula 2 a, 2 b, 2 c, 2 d etc. :P ). Si ironie sau nu, in timpul facultatii faci matematica doar un singur semestru (cu exceptia celor de la finante, cibernetica, contabilitate).

Ajungand acum la partea in care incep sa povestesc ce si cum, am fost si eu sa ma inscriu la ASE ieri (15 iulie), desi initial planuiam sa o fac astazi. Am mers pe ideea ca miercuri va fi foarte plin (si intradevar, miercuri s-au inscris 2000 de candidati pe tot ASE-ul, aproape cati s-au inscris in primele 2 zile adunati), si e mai bine sa ma duc doar la casierie sa platesc taxa si sa ma intorc a doua zi. Dar, surpriza... la inscrieri la management era aproape gol pe la orele 11:30, in schimb la administratie publica era o coada imensa. Vazand ca asa stau lucrurile, si avand oricum dosarul cu tot ce imi trebuia la mine, am zis sa ma inscriu. Si culmea, am ramas placut impresionat de cum au decurs lucrurile. Cum am intrat in sala de pregatire am fost de intampinati de un student ce avea sa ne indrume la completarea dosarului (fiecare candidat avea langa el un student care il ajuta si il indruma, o chestie de genul "adopt a candidate" :) ). Asta a durat cam 5-7 minute, dupa care am mers la sala de inscriere asistata de calculator, unde am completat fisa de inscriere. Si asta a fost tot. In vreo 15-20 de minute cel mult am terminat inscrierea, fara sa stau la vreo coada. Asadar, pana acum toate bune si frumoase. Ramane de vazut cum va fi in continuare. Luni am cele 2 examene...

2 Comments


ce ai facut?ai reusit?


mda...nu am vazut ca ai intrat ;)) felicitari...:)

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2009 Quedy`s All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.