0

Tocmai azi s-au trezit si ei sa faca greva...

Posted by Quedy on 4/01/2010
Azi-dimineata stateam linistit in bucatarie luand micul dejun, fericit ca in sfarsit plec spre casa, cand aud la radio ca stimabilii de la RATB au decis ei asa sa intre brusc in greva. Si eu aveam tren in aproximativ 1 ora. In fine, eu planuisem sa merg cu taxiul, ca sa nu stau sa car de atata bagaj prin autobuze/metrou. Asa ca sun la taxi...

"Numar nealocat", "Ne pare rau, nu avem masina!", "*ton de ocupat*", le-am auzit de vreo 15 ori. Pe scurt, n-am gasit taxi. Trenul pleca la 9:19, iar eu la 8:35 eram inca in cautare de taxi. Vazand ca nu am nicio sansa cu taxiul, am luat-o pe jos pana la metrou (adica aprox. 70% din bvd. Tineretului) - am mai incercat si acolo sa gasesc un taxi, dar erau numai sacalii de 3,50 - si da-i si fugi. Ajung la Unirii ca sa schimb, si surpriza, un stimabil domn din fata mea se holba la usa de metrou intrebandu-se probabil de ce nu se deschide. Asta intr-o aglomeratie extraordinara atat in metrou, cat si pe peron.

In fine, ajung pe la 9:15 in tren, doar ca pana la urma am plecat pe la 9:35.

Dupa toate astea, sa nu-ti vina sa-i injuri pe cei de la RATB? In primul rand, de ce nu au anuntat din timp ca fac greva? Doi, de ce si-au ales tocmai o zi din Saptamana Mare, cand e aglomeratie, lumea merge la cumparaturi pentru Paste etc? Trei, de ce au nevoie de mariri de salarii, in contextul economic actual?

Oamenii astia probabil ca nu isi dau seama de enormitatile pe care le fac si pe care le solicita. Vor salarii mai mari in plina criza? Sa se uite la Grecia. Vor inflatie si putere de cumparare mai mica? Muncesc mai mult ca sa primeasca intradevar mariri de salariu? Daca Guvernul le-ar mari salariile, ar urma imediat si alte categorii sociale, ar intra toti in greva si s-ar trezi apoi cu niste salarii umflate artificial. Vor avea conturile mai plinute. Dar bucuria va fi de foarte scurta durata, cand vor vedea ca nu mai pot cumpara prea multe cu banii aia. Doar ca din cauza acestor tembeli sufera si altii, de fapt toata tara. Dupa ce ca avem un guvern vai de el, plin de incompetenti (nu ca ar fi altii mai buni pe la alte partide), mai vor sa ingreuneze si astia situatia.

Trist e ca niciodata oamenii astia nu vor intelege, si vor cere intotdeauna mariri de salariu, sporuri si alte beneficii. Iar sindicalistii, in loc sa-si faca treaba, se poarta ca niste politicieni de rang 2. Pentru ca intradevar, sindicatele alea au si ele un rol bun, in teorie. Este absolut normal sa existe un factor care sa limiteze abuzurile, atunci cand exista, ale guvernului. Sau care sa ceara, atunci cand creste productivitatea sau volumul de munca (desigur, nu in perioade de recesiune), si mariri de salariu. Da, drepturile salariatilor trebuie aparate, dar cand lucrurile astea degenereaza intr-o lupta a sindicalistilor pentru diverse interese, sau pur si simplu se exagereaza cu revendicarile, ar cam trebui sa-si tina gurita si sa-si faca treaba. Ma rog, in cazul RATB-ului salariatii se razvratesc si impotriva sindicalistilor, ca doar au vazut si ei cat de bine ii reprezinta.

Macar RATC-ul nu face greva. :)

0 Comments

Trimiteți un comentariu

Copyright © 2009 Quedy`s All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.